4.4.1.1. Verkeersonveilige plekken risicogericht aanpakken
Om het aantal verkeersdoden en ongevallen te verminderen heeft de Rijksoverheid met het Strategisch Plan Verkeersveiligheid (SPV2030) een nieuwe visie op de verkeersveiligheidsaanpak ontwikkeld. Voor de regio is een risicoprofiel gemaakt. Om knelpunten in de verkeersveiligheid buiten de reguliere onderhoudscyclus op te pakken en om aanspraak te kunnen maken op de Rijkssubsidie is een zelfstandig budget nodig. Samen met gebruikers worden maatregelen ontwikkeld die het veilig oversteken van de Brediusweg, Cort van der Lindenlaan en Groot Hertoginnelaan vergemakkelijkt en veiliger maakt. Voor de Keverdijk wordt een plan van aanpak opgesteld. Eveneens wordt gestart met het ontwikkelen van een plan om de Brinklaan-Noord veiliger te maken. Voor de Brinklaan-Noord is al een subsidie verstrekt. Op de Hoofdgracht (Naarderbos) komen meer drempels en wordt op advies van de politie de fietsoversteekplaats aan het begin van de wijk op een drempel gelegd. Met deze maatregelen kan de maximumsnelheid op de Hoofdgracht worden verlaagd.